marți, 26 februarie 2013

Despre alimentaţia sănătoasă



În ultimii ani se vorbeşte tot mai mult despre importanţa nutriţiei asupra sănătăţii organismului uman şi a prevenirii bolilor. Dar câte doamne şi domnişoare ştiu că având o dietă sănătoasă, pot îndepărta inclusiv pericolul apariţiei cancerului la sân?

Este bine de ştiut faptul că o alimentaţie bazată pe grăsimi nu face bine organismului şi favorizează creşterea riscului apariţiei cancerului de orice tip. Hrana bogată în legume şi fructe reduce de două ori acest risc.

Specialiştii nu recomandă eliminarea bruscă din meniul zilnic a unor alimente. De asemenea, veleitarismul sever este contraindicat, iar “reţetă” nu trebuie aplicată numai o singură dată; este nevoie de mai mult timp pentru a intra în armonie cu organismul.
Continuarea...

Acizii graşi sunt de mai multe feluri. Cei graşi saturaţi, pe care îi găsim în unt şi smântână, măresc riscul apariţiei bolilor cardiovasculare dacă sunt consumaţi într-o cantitate mare. Acizii graşi monosaturati, din care amintim uleiul de măsline, carnea de porc, arahidele, sunt benefici pentru protejarea arterelor.

Cei graşi polisaturati au rolul de a diminua nivelul colesterolului şi al trigliceridelor. Din această ultimă categorie fac parte uleiul de floarea soarelui, porumbul, soia, carnea de peşte, etc.

Din alimentaţia zilnică nu trebuie să lipsească circa 400 g de legume, verdeţuri şi fructe, şi aproximativ 600 g de cereale integrale, leguminoase (mazăre, soia, fasole, rădacinoase).

Soia are rezultate excelente dacă se consuma încă din adolescenţă.

Usturoiul şi ceapă conţin o serie de antioxidanţi care previn apariţia anumitor forme de cancer, dacă sunt servite în cantităţi moderate.

Legumele sunt foarte importante deoarece conţin o serie de compuşi: polifenoli, antioxidanţi, vitamina C, vitamina E şi betacarodenul.

Este recomandat ca după fiecare masă, deşertul să fie sub formă de fruct.

Citricele, merele, strugurii roşii, căpşunile şi afinele sunt doar câteva dintre fructele cu un conţinut bogat de antioxidanţi, precum licopenul şi anticianinele, care previn dezvoltarea tumorilor de orice fel sau reduc apariţia bolilor cardiovasculare.

Laptele este un bun aliat pentru sănătatea organismului, putând fi consumat zilnic.

Nutriţioniştii sfătuiesc limitarea consumului de mezeluri, salamuri, şuncă sau slănină. La fel trebuie procedat cu peste fript şi carnea friptă sau afumată, pastramă şi murăturile.

Este preferata înlocuirea cărnii roşii cu cea de pasăre şi peşte sau, dacă din diferite motive acest fapt nu este posibil, cantitatea de consum să fie numai de 80 grame pe zi.

Mucegaiul din alune şi unele condimente conţin alfa toxine, ce dăunează organismului şi cresc riscul apariţiei cancerului.

Consumul de tutun şi alcool nu este recomandat. Totuşi, este permis să se bea câte o jumătate de litru de bere, un pahar de vin sau 100 ml de tărie.

Atenţie sporită la produsele foarte sărate. Substanţa acrylamida se găseşte în mâncărurile prăjite, chips-uri, pâine şi biscuiţi. Consumul acestora în cantităţi mari distruge nervii, afectează fertilitatea masculină şi poate favoriza apariţia cancerului.

Medicii recomanda ca alimentaţia sănătoasă să fie, în mod obligatoriu, completată de examinarea periodică efectuată de către specialişti.

Articol publicat în revistă “Universul Psi” nr. 4, 2006, semnat de către mine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Astept parerile voastre despre articol.
Distribuie articolul la fel cum altcineva ti-a trimis tie.

Toate comentariile vor fi publicate.
Va rog sa aveti rabdare pana va fi publicat.