miercuri, 20 martie 2013

Taxa pe nume de sfant




O stire de care, recunosc, ca nu am auzit, pana acum, dar care a fost editata pe internet, este cea in care "Biserica Ortodoxa Romana, prin vocea Patriarhului Daniel ne anunta ca “românii cu nume de sfinţi vor plăti o taxă pentru a le folosi în continuare”. 
Aceasta stire, se pare ca a fost publicata in luna noiembrie a anului trecut. Continuarea ...

Luand in considerare ca Biserica Ortodoxa Romana isi plateste “angajatii” cu bani de la stat (pentru care nu platesc impozite), primesc bani din donatii si din diferite “servicii” (botez, cununie, inmormantare, vanzare de locuri de veci, vanzare de obiecte de cult), consider neadreapta acesta lege pentru cetateni, in conditiile in care inca o taxa suplimentara, cum este aceasta, pe langa ca este ridicola este inca “o mana” in buzunarul si acela stramtorat al contribuabilului.

Presa mereu a adus in discutie de veniturile fabuloase (milioane de euro) pe care an de an BOR le incaseaza, dar care nu sunt la vedere. Nimeni nu stie ce se face cu acesti bani, iar despre un comunicat de presa …. este tupeul absolut sa soliciti asa ceva.

Daca pana mai ieri sa zicem ca te-ai numit, in buletin, ai fost strigat cu unul din numele, Maria, Marian, Mihaela, Gabriela, Ion, Ionela, etc; si nu doresti sa platesti aceasta taxa, esti nevoit sa ti-l schimbi. 
Daca o viata intrega ai avut acest nume, patriarhul crede ca este usor, ca de maine, sa te numesti si sa raspunzi la apel cu Razvan, Eugen Simona, Livia, etc?

Banii stransi, sunt convins ca vor fii folositi pentru catedrala “minune”, care odata ridicata si pusa in folosinta, nu va ajuta la un trai mai bun pe niciunul dintre noi si nici nu ne va “plati facturile”.

Din toata aceasta poveste eu ridic doua probleme:

1.Daca ma declar de alt cult religios sau areligios, o persoana cu nume de sfant mai plateste taxa?

2.Deoarece numele meu este legat de o sarbatoare importanta, ma intreb, daca aceasta lege s-a aprobat s-au urmeaza a fii aprobata, voi fi scutit la plata?
Mare e gradina patriarhiei ..... continuarea o deduceti voi. Toate bune!"

Cu toate ca aceasta stire a fost editata pe mai multe situri, s-a dovedit a fi o farsa.
Florin Cerchez

10 comentarii:

  1. stai putin, eu am numele de florii, cine ma obliga sa platesc? ce imi ia numele? :))). asta chiar e farsa.

    RăspundeţiȘtergere
  2. ...apoi ca la noi, la nimenea, ajung sa ceara taxa pe numele daruit la botez? Doamne Doamne, unde am ajuns, si cata disperare ridicola si fara bun simt si ca gluma sau farsa e urata, dar ne batem chiar joc si de religie? Nu mai exista respect nici pentru Sfinti, acu vor sa taxeze pe cei care le poarta numele ca prilej de mandrie pentru jertfa si truda lor pentru credinta? Dar cu ce drept si cine se cred? Si de ce in Romania sant posibile toate absolut orice in defavoarea saraciei si a celor mici? Nu mai avem tarie sa ne impunem, santem chiar fara caracter? Ajungem sa plecam in departari, din dezgustul unei societatzi corupte si fara scrupule. Numai bine, Doamne ajuta.

    RăspundeţiȘtergere
  3. Cu toate ce stirea a fost publicata pe cel putin 3 situri, se pare ca este o farsa. Ce bine!

    RăspundeţiȘtergere
  4. Nici nu ma gandeam altfel...era mai mult ca sigur sa fie o farsa...de fapt, nici nu aveau cum sa-ti impuna sa-ti schimbi numele. Un nume se schimba numai prin hotarare judecatoreasca, si daca nu voiai sa achiti acea taxa, nu aveau ce sa-ti faca, decat sa-ti ia boii de la bicicleta. Hm! Despre conducerea bisericii in general...sunt multe de spus si sincer cam toate proaste. O seara frumoasa Florin!

    RăspundeţiȘtergere
  5. ce oameni unde o sa ajungem sa traim in jungla asta ne mai trebuie sa ne ia inca o taxa si pt nume ca doar ce noi traim numai sa platim taxe. O seara frumoasa
    Ana-Maria!!!!!

    RăspundeţiȘtergere
  6. auzi frate :)))) hai ca asta-i buna!! unde ma duc sa platesc taxa numelui meu??? ca vreau sa iau si un tnt cu mine:))) doamne fereste.... voi nu sunteti sanatosi ... auzi....

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aceasta stire am crezut-o f serioasa deoarece am gasit-o pe mai multe situri. Dupa ce o perioada mi-am dat seama ca a fost o farsa, am revenit cu lamuriri. Nu stiu cine a facut farsa, dar pe mine si pe cei care am facut articole ne-a pacalit.

      Ștergere
    2. Cu siguranta ca este o farsa care pare sa faca parte ditr-o lista de legi stupide:)

      Ștergere
  7. Nu trebuie sa ne miram! chiar Iisus Cristos cind a fost ispitit in pustie de diavol. Diavolu i-a aratat toate regatele lumi zicand.Tie ti le voi da daca mi te anchini Mie
    mi-au fost date si le dau cui voiesc. Cu siguranta este o farsa si cred ca face parte din lista legi stupide

    RăspundeţiȘtergere

Astept parerile voastre despre articol.
Distribuie articolul la fel cum altcineva ti-a trimis tie.

Toate comentariile vor fi publicate.
Va rog sa aveti rabdare pana va fi publicat.