vineri, 12 iulie 2013

“Cele mai mici preturi … numai la noi”



Am renuntat sa tot ascult reclamele de la radio sau tv de la tot felul de centre comerciale ce pun accent pe sloganul “cele mai mici preturi”, cand, de fapt realitatea este alta. Unele centre spun ca dau de x ori diferenta daca gasesti in alta parte mai ieftin.
In primul rand, cine ar strabate tot orasul pentru a compara preturile la toate magazinele mari pentru o diferenta de cativa banuti pentru a o inmulti de x ori. Numai costul transportului in tot orasul este mult mai mare decat suma pe care ai putea-o primi ca diferenta de pret. Daca mai adaugi si timpul pierdut constatam ca este total ineficient.
Despre preturile din hypermarket-uri putem spune: alimentele de baza au preturi mult mai mici fata de magazinele alimentare. Continuarea ...
Negocierile dintre furnizori si centrele comerciale sunt destul de stranse, mai ales cand este vorba de de cantitati mari. Pot afirma ca brandurile mari le vand produsele la preturi mult mai mici in comparatie cu a altor societati.
Cu toate ca aceste hypermarket-uri aplica tot felul de taxe furnizorilor (taxa de intrare in magazin, taxa de deschidere la magazine noi, taxa de capat de raft, taxa de sezon – cultura, back  to school, etc), acestia rezista cu greu. Deoarece magazinele mici nu mai atrag clientii de alta data, furnizorii sunt obligati sa accepte acest tip de colaborare pentru a mai fi prezenti pe piata. 
Daca vorbim despre alte produse decat cele alimentare, adaosul comercial in astfel de magazine poate ajunge lejer la 100% sau 120%. Din ce in ce mai multi clienti au observat si au fost nemultumiti de diferenta dintre preturile mari ale hypermarket-urilor la produsele “nonfood” si alte magazine.
Centrele comerciale destinate constructiilor, amenajarilor interioare au abordat aceeasi politica. Exemplu: un sac de ciment, un sac de multibat, un pachet de polistiren, 1 kg de fier beton, 1 mc de caramizi, poate fi achizitionat la un pret mai ieftin de la alte magazine.
Daca adaugi faptul ca aceste produse sunt necesare in cantitati mari pentru terminarea proiectului, se poate face o economie substantiala. Trebuie doar sa cauti.
Dezavantajul magazinelor mici este ca nu au diversitate de produse, din lipsa de spatiu, a banilor pentru a investi in marfa si din lipsa clientilor. Trebuie adaugat ca magazinele mari platesc marfa la termen (variabil 30-60 zile, in functie de categoria de produse) sau/si pe masura vanzarii. Hypermarket-urile se bazeza pe acest avantaj, lipsa spatiului nu este o problema si au de toate, iar clientii vor sa cumpere dintr-un singur loc tot ce le trebuie. 
Din acest motiv isi permit sa jongleze cu preturile cum vor. In nici un caz nu au cele mai mici preturi la toate categoriile de produse.
Pentru cei care nu stiu, majoritatea magazinelor mici aplica adaosurile comerciale astfel:

*Produse alimentare – 25-40%. 
*Imbracaminte si incaltaminte – 80 – 120% - produse net superioare calitativ decat in hypermarket-uri. 
*Papetarie-birotica – 30-40%. 
*Electronice - se gasesc putine magazine mici care sa comercializeze produse diversificate.
*Jucarii – 40 – 80 % la produsele din Asia, produsele calitative se gasesc in numar redus la magazinele mici. Moll-urile au adaosuri foarte mari datorita chiriilor extreme de mari ce ajung  la 15000 de euro / lunar.
*Cosmetice si detergenti – 25 – 40 %
*Materiale de constructii – 30 – 60%
Succes la cumparaturi!

8 comentarii:

  1. Sa ne fie de folos ! Iti doresc o seara frumoasa si o noapte linistita

    RăspundețiȘtergere
  2. stim toti, ca nu au cele mai mici preturi, dar stii cum se zice?: reclama e sufletul comertului

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumim pentru informatii.! Ai perfecta dreptate.!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. asa este, asta e realitatea...

    RăspundețiȘtergere
  5. Ai dreptate, asa este! daca ai intrat intr-un magazin mare incerci sa-ti concentrezi atentia si sa cumperi tot ce ai nevoie, chiar daca stii ca sunt si produse mau scumpe.economisesti timp.

    RăspundețiȘtergere

Astept parerile voastre despre articol.
Distribuie articolul la fel cum altcineva ti-a trimis tie.

Toate comentariile vor fi publicate.
Va rog sa aveti rabdare pana va fi publicat.