marți, 7 ianuarie 2014

“Alimentatie in culori”



Fiecare dintre noi doreste sa aiba o alimentatie sanatoasa, echilibrata. Despre alimentatie si moduri de combinare a alimentelor, in functie de gramaj, in functie de substantele nutritive, grupa sanguina, etc, se gasesc materiale de studiu sub toate formele.

Timpul pentru studiu si bugetul pentru cosul lunar nu sunt intotdeauna aliatii nostrii. O metoda amuzanta si usoara vine de peste ocean si consta  intr-o alimentatie cu mai multa culoare a meselor sau gustarilor.

Iata beneficiile alimentelor in functie de culoare:

Continuarea ….

Alimente rosii

Alimentele rosii contin o gama larga de substante nutritive pentru sanatatea inimii. Multe dintre alimentele rosii contin niveluri ridicate de vitamin C, potasiu si fibre.

Vitamina C  - este un aliat in lupta contra radicalilor liberi din organism.

Potasiul – mentine tensiunea arterial normal si pastreaza bataile inimii regulate.

Fibrele – ajuta la scaderea colesterolului.

Din aceasta categorie fac parte: rosia, ridichea, ardeiul rosu, rodii, sfecla, ceapa rosie, zmeura, pepenele verde, mere rosii, cirese, afine, capsuni, etc.

Alimente portocalii

Toate alimentele din aceasta categorie au in comun un nutrient: beta–carotenul. Beta-carotenul este transformat in vitamin A si este necesar pentru o piele sanatoasa, cresterea celulelor oculare, un sistem imunitar sanatos si de reproducere.

Din aceasta categorie fac parte: ardeiul portocaliu, morcovul, dovlecelul, cartofii dulci, unt de mango, portocale, caise, piersici, pepenele galben, etc.

Alimente galbene

Acest tip de alimente sunt bogate in compusi antioxidanti, care ajuta in lupta impotriva bolior cronice.

Din aceasta categorie fac parte: sfecla galbena, ardeiul gras galben, smochine , lamai galbene, etc.

Alimente verzi

Majoritatea alimentelor verzi sunt ideale pentru cei care doresc sa slabeasca. Sunt bogate in antioxidanti pentru stimularea longevitatii. Verdeturile sunt o sursa bogata in fier, pentru vegetarieni, si vitamina B, pentru o sarcina sanatoasa.

Din aceasta categorie fac parte: broccoli, spanac, dovlecei, varza, fenicul, castraveti, varza de Bruxelles, mazare, ierburi, kiwi, avocado, etc.

Alimente violet

Alimentele de tip violet contin un antioxidant care este recomandat pentru reducerea riscului de boli de inima si cancer. Unele dintre aceste alimente ofera celor care le consuma o memorie ascutita si stimuleaza puterea creierului.

Din aceasta categorie fac parte: varza mov, vinetele, cartoful mov, morcovi violet,  afine, mure, prune, prune uscate, smochine, struguri, etc.

Alimente negre

Sunt bogate in fibre si antioxidanti si ajuta la reducerea riscului de diabet si boli de inima.

Din aceasta categorie fac parte: ciuperci, masline, orez negru, fasole neagra, orz, seminte de in, seminte de canepa, nuca de cocos, ciocolata, etc.

Frances Largeman-Roth este expert nutritionist recunoscut in SUA. In cartea intitulata Eating in Color pune in evidenta paleta de culori a alimentelor si ne recomanda sa adaugam in farfurie alimente cu un colorit variat.

Toate cele bune!





8 comentarii:

  1. Draguta inimioara ....si alimentele din ea sunt foarte sanatoase dar oare ne putem permite o alimentatie sanatoasa?

    RăspundețiȘtergere
  2. la cîta saracie si foamete este la noi in ţara romînii vad foamea în culori.

    RăspundețiȘtergere
  3. si eu imi organizez "farfuria " in functie de culoare.

    RăspundețiȘtergere
  4. toate imi sunt dragi...

    RăspundețiȘtergere

Astept parerile voastre despre articol.
Distribuie articolul la fel cum altcineva ti-a trimis tie.

Toate comentariile vor fi publicate.
Va rog sa aveti rabdare pana va fi publicat.